Saturday, November 24, 2012

Kupasan Buku : Dialog Dengan JIn Islam - Siri Keempat.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah,

Syaitan Di Lubang-lubang Najis :

JI       : Di antara syaitan-syaitan itu ada yang terdiri dari kelompok-kelompok dan pasukan-pasukan yang sentiasa hidup dilubag-lubah kotoran.

MID   : Cuba jelaskan lebih lanjut untuk pembaca buku saya.

JI      :  Di antara syaitan-syaitan ada yang tinggal di rahim dan kemaluan para pelacur, untuk membuat kemaksiatan tersebut semakin menawan, sehingga kaum lelaki yang menggaulinya semakin ketagihan.

MID   :  Apakah yang demikian itu betul-betul begitu, atau sekadar merupakan was-was yang ditimbulkan syaitan pada diri manusia. Maksud saya, apakah betul-betul ada syaitan yang tinggal di kemaluan para pelacur?

JI      :  Memang betul-betul begitu. Saya bersumpah kepada Allah Yang Maha Agung, banyak sekali syaitan atau jin yang mengaku di depan saya bahawa mereka baru kembali dari rahim atau kemaluan wanita itu dan wanita ini. Ada pula di antara mereka yang bertempat di dubur lelaki dan perempuan, sehingga mengundang manusia untuk melakukan persenggaman melalui dubur, dan memudahkan terjadinya homoseksual.

JI      :  Ada pula di antaranya yang tinggal di kemaluan-kemaluan yang tidak normal, sehingga mengundang orang untuk melakukan hubungan-hubungan seksual yang luar biasa pula. Ada pula yang tinggal di kandang-kandang binatang, tempat-tempat hiburan, untuk melancarkan bisikan terhadap orang yang mendatangi tempat-tempat seperti itu, dan menemani mereka dengan setia. Lalu ada yang aktif di tempat-tempat hiburan misalnya tempat-tempat yang kalian sebut dengan disco dan sebagainya. Tempat-tempat seperti itu merupakan pagkalan ribuan syaitan. Di situ mereka menampakkan diri dalam berbagai bentuk, khususnya kerana syaitan sangat senang pada nyanyian dan musik yang hingar-bingar. Mereka asyik berjoget dalam keadaan yang betul-betul tidak boleh kalian bayangkan.

MID   : Apakah hal ini terjadi di negeri-negeri muslim dan negeri-negeri buak Islam?

JI       :  Ya. Syaitan-syaitan , bagaimamapun juga, bercita-cita menghancurkan umat manusia. Mereka tahu betul bahawa perilaku yang menyimpang dapat menimbulkan pelbagai penyakit. Iblis mengajari mereka bahawa kadang-kadang orang Kristian, Yahudi dan kafir yang masuk Islam. Kerana itu, sebaiknya menghancurkan umat manusia melalui kekafiran dan kesesatan. Itu sebabnya pula, tempat-tempat hiburan, bahkan yang berada di Amerika dan Eropah, tidak pernah kosong dari syaitan-syaitan yang menebarkan kekacauan. Kilang-kilang minuman keras adalah hasil tipu-muslihat syaitan dan jin kafir. Sebab, mereka pun sangat suka menyukai minuman keras yang memabukkan.

MID    :  Pernahkah engkau melihat Iblis?

JI       :  Pernah. Sekali ketika saya kecil, dan beberapa kali ketika saya remaja dan sebelum Allah memberikan kenikmatan kepada saya dengan masuk Islam.

MID   :  Untuk apa engkau mengadap Iblis, padahal saat itu engkau masih kecil?

JI       :  Aku tidak pergi menemuinya atas kemahuanku sendiri. Tetapi ayahkulah yang mengajakku menemuinya, agar dia (Iblis) memberikan berkahnya kepadaku.

MID   : Semoga Allah mengutuknya, dan segala puji bagi Allah yang telah menganugerahi engkau dengan masuk Islam.

JI       :  Alhamdulillah, alhamdulillah , aku telah masuk Islam.

MID   :  Katakan kepadaku bagaimana bentuknya?

JI       :  Bentuknya, ya , seperti jin yang telah aku katakan kepadamu. Akan tetapi Allah memberikan kutukan kepadanya dan kepada keturunannya dengan rupa yang buruk, sekalipun dia boleh menjelma dalam bentuk apa saja. Dia mempunyai ekor sangat pendek, sekitar 4-5 sentimeter atau lebih sedikit.

MID   : Apakah ekor tersebut secara umum dimiliki oleh semua jin, atau hanya Iblis dan anak-cucunya saja?

JI      : Alhamdulillah, hanya Iblis dan anak-cucu syaitannya saja yang memiliki ekor seperti itu. Sepertinya, mereka itu makhluk-makhluk istimewa. Sedangkan jin, sama sekali tidak punya ekor seperti yang kalian bayangkan. Ekor syaitan tidaklah sepanjang ekor kucing atau binatang lainnya, sebagaimana yang selama ini digambarkan oleh manusia.

MID   :  Berapa tingginya? Apakah dia betul-betul tinggi-besar, sebagiamana yang dibayangkan sesetengah orang selama ini, ataukah biasa-biasa saja?

JI      :  Di bandingkan dengan manusia, tingginya sekitar satu lengan. Ya, sekitar 140 hingga 160 sentimeter. Akan tetapi dia boleh menjelmakan dirinya dalam bentuk yang lebih tinggi dan besar, sampai sepuluh meter...

MID   :  Apakah dia mempunyai rumah atau istana?

JI       :  Istananya sangat besar sekali, dengan jutaan pelayan, jutaan pengawal, dan jutaan syaitan, di samping istana-istana lain di banyak tempat. Demikian pula halnya dengan para penguasanya yang di tempatkan di pelbagai jabatan pemerentahannya yang sangat luas itu.

MID     :  Dia juga mempunyai singgahsanakan?

JI        :  Ya, ya.

MID    :  Singgahsananya di atas air, tepatnya di lautan, betulkan?

JI       :  Iblis mempunyai banyak istana. Dia pindah dari satu istana ke istana yang lain untuk mengatur kerajaannya yang sangat besar. Anak perempuannya yang paling besar juga mempunyai istana dan pengawal. Sedangkan anak-anaknya yang lelaki memiliki istana yang sangat besar, seperti yang dimiliki oleh para pegawai pemerentahannya. Dari sanalah mereka mengendalikan seluruh aktiviti penyesatan mereka terhadap umat manusia, dalam rangka merelisasikan cita-cita Iblis yang mereka anggap sebagai tuhan mereka.

MID   :   Bagus-bagus di mana markas besar Iblis?

JI       :  Di sana, di kedalamam samudera, seperti yang di isyaratkan Allah SWT yang bermaksud. " Dua lautan mengalir, dan kemudian bertemu. Antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui oleh masing-masing." (Surah ar-Rahman ayat 20-21). Maksudku, ya, seperti yang kau katakan itu.

MID  :  Tepatnya di mana? Apakah Markas Besar Iblis itu terletak di Segitiga Bermuda?

JI     :  Persoalannya memang seperti yang kau katakan itu. Seberanya, peristiwa yang menimpa ekspedisi ke 19, bersama ekspedisi-ekspedisi selanjutnya, yang telah membongkar adanya Segi tiga Bermuda, bukanlah ekspedisi-ekspedisi yang pertama kali mengalami nasib malang di tempat yang misteri itu. Memang masaalah itu sudah terjadi sejak lama sekali, sehingga para nelayan takut memasuki wilayah tersebut. Yang sangat di takutkan adalah bahawa orang yang meneliti tempat itu akan mereka tangkap, manakala dia berani memasuki wilayah tersebut tanpa izin.

MID   :  Apakan izin tersebut boleh diperolehi dengan membakar kemenyan?

JI       :  Ya, kadang-kadang...

MID   :  Bagaimana caranya?

JI       :  Sebahagian dari meraka melakukan jual-beli dengan Iblis, dan mengatakan,"Kami berlindung kepada penguasa tempai ini dari segala merbahaya. Sebagaimana yang dilakukan orang-orang jahiliah ketika mereka melalui padang pasir atau tempat-tempat yang tidak dihuni oleh manusia. Atau, kapal dan pesawat yang melalui wilayah itu membawa ahli sihir (bomoh) yang mempunyai perjanjian dengan syaitan. Kalau tidak demikian, maka kemugkinan besar pesawat dan kapal tersebut,bersama para penumpangnya akan ditangkap.

Kadang-kadang mereka cukup menangkap para penumpangnya saja, untuk mereka jadikan bahan penelitian di kerajaan Iblis, atau untuk dijadikan korban kepada Iblis yang memang sangat gembira melihat kematian manusia, khususnya kalau di akhir hidup mereka tidak berada dalam Islam atau agama Muhammad SAW. Pengorbanan itu lazimnya, dilaksanakan di hari-hari besar Iblis.

MID   :  Akan tetapi, mengapa mesti merampas pula pesawat dan kapal-kapal itu?

JI       : Kapal-kapal dan pesawat-pesawat itu ditempatkan di tempat tertentu, di tutup dengan sinar tertentu, atau dikelilingi oleh ribuan syaitan, seperti sihir yang membawa seseorang perajurit yang tiba-tiba melemparkannya di depanmu, dan engkau tidak akan boleh melihatnya sebelum mereka meninggalkan tempat itu.

Bersambung....

(Di petik daripada buku Dialog Dengan Jin Islam - tulisan Muhammad Isa Daud)












No comments: