Sunday, September 8, 2013

Perang Dunia Ke 3 Telah Hampir Menandakan Fasa Perang Akhir Zaman Akan Bermula.


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْم

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah,

Dalam hadis-hadis sahih Syam (Syria) akan dikuasai oleh orang-orang beriman sebelum kedatangan Nabi Isa a.s.Nabi Isa a.s akan turun di Menara Putih sebelah timur Kota Damsyik.

Di beritakan Inilah Tempat Turunnya Nabi Isa A.S. Ketika Akhir Zaman, In syaa Allah.


Masjid Umayyah

Masjid Umayyah
Seluruh umat Islam memercayai bahawa Nabi Isa a.s. akan turun kembali ke bumi dan menyelamatkan umat manusia, membunuh Dajjal, menumpas Ya'juj dan Ma'juj, serta membersihkan akidah umat Islam dari berbagai penyimpangan dan fitnah Dajjal, sebagaimana diterangkan dalam hadis yang diriwayatkan Muslim, Ahmad, Tirmidzi, dan juga Abu Dawud. Namun, beberapa ulama berbeda pendapat mengenai lokasi diturunkannya Isa.

Sebagaimana diriwayatkan oleh Thabrani, menjelang semua peristiwa di atas, tepatnya sebelum kiamat terjadi, Isa akan turun di sebuah menara yang ada di daerah Damsyik (Damaskus).

Nabi SAW bersabda maksudnya, ''Isa ibn Maryam akan turun di 'Menara Putih' (Al-Mannaratul Baidha') di Damsyik (Damaskus) bagian timur.'' (Hadis Riwayat Thabrani dari Aus bin Aus).

Serupa dengan hadis di atas, dari Nawas bin Sam'an, Rasulullah SAW bersabda, ''Lalu, Isa turun di 'Menara Putih' sebelah timur Damaskus (Damsyik) dengan memakai dua potong baju yang dicelup za'faran dan wars, dengan meletakkan kedua telapak tangan di atas sayap-sayap dua malaikat. Jika dia menundukkan kepalanya, akan menetes. Jika dia mengangkatnya, turunlah air, seperti mutiara. Maka, tidak ada seorang kafir pun yang mencium aroma nafasnya, kecuali dia pasti mati dan nafasnya tercium dari jarak sejauh pandangannya.''

Hal yang sama juga diungkapkan oleh Ibnu Katsir dalam kitabnya Qishash al-Anbiya' bahawa Isa akan turun di sebuah menara berwarna putih yang terletak di daerah Damaskus, Syam (Syria sekarang). Ketika itu, akan didirikan solat Subuh, Maka, imam kaum Muslimin berkata kepadanya, ''Majulah, wahai Ruhullah. Jadilah imam.'' Isa menjawab, ''Tidak. Di antara kalian, ada pemimpin-pemimpin yang telah dimuliakan oleh Allah dalam umat ini.'' (Hadis Riwayat Muslim dan Ahmad).



Dalam Manar al-Munif, Ibn Qayyim menjelaskan bahwa pemimpin imam dalam hadis ini adalah al-Mahdi yang akan meminta Isa untuk mengimami solat kaum Muslimin. Isa akan hidup di dunia bukan sebagai nabi, melainkan sebagai pengikut Nabi Muhammad SAW. Orang-orang Islam akan memandangnya sebagai pemimpin mereka.

Menurut al-Syalabi, al-Mahdi akan memimpin umat Islam dalam solat dan Nabi Isa a.s. akan memimpin umat Islam berdasarkan syariat. Dalam kitab hadisnya, bab "Turunnya Isa ibn Maryam" menjelaskan, Isa turun untuk memerintah berdasarkan syariat Nabi Muhammad SAW.


Sahabat yang dimuliakan,
Tanda-tanda kiamat kecil telah bayak berlaku dan salah satu daripadanya peperangan dan pertumpahan darah akan berlaku di Syria, Mesir, Palestin (bumi Syam) akhirnya daerah Syam akan dikuasai oleh pemimpin Islam dan para mujahidin dan pejuang Islam yang amanah. 

Pembebasan Al-Aqsa bermula dari pembebasan Syria. Dan seterusnya Mesir menjadi tulang belakang kejayaan mengalahkan Zionis laknatullah akan dikuasai oleh pemimpin Islam. Gabongan di antara mujahidin Syria, Mesir dan disokong oleh mujahidin Turki memberi kekuatan maksima untuk mengalahkan Zionis laknatullah dan sekutu-kutunya di timur tengah. Semua boneka US akan dikalahkan dan Islam mengambil tempat untuk berhadapan dengan tentera musuh .

Bukan sesuatu yang mengejutkan bagi mereka yang dari awal mengikuti perkembangan di Syria kerana di Syria adalah pintu gerbang perang akhir zaman. Sayang sekali masih ada diantara ummat Islam yang masih lelap dalam tidur yang panjang, enak dengan segala makanan, tidak ada sikap peduli sedikitpun, apalagi merasakan penderitaan dan kesusahan ummat Islam di Syria yang pada ketika ini dizalimi.

Disaat hampir tumbangnya regim kafir Basyar Assad dan pembantunya Iran dan Hizbullah, US mengambil tindakan campur tangan untuk mengambil alih Syria dari tangan Mujahidin. Serangan kimia yang dilakukan regim Basyar Assad sebenarnya taktik terakhir untuk membuka peluang kepada US dan sekutunya untuk membantu regim Basyar itu sendiri dan seterusnya meletakkan boneka pilihan mereka.

Bangunlah dari tidur wahai ummat Muhammad. Jangan memandang mudah apa yang sedang berlaku. Ini bukan masanya lagi untuk kalian menikmati kesenangan dunia yang penuh dengan tipu daya.

Dari Watsilah bin al Asqaa, berkata, Aku mendengar Rasulullah berkata kepada Hudzaifah bin al Yaman dan Mu'adz bin Jabal yang sedang meminta pendapat beliau tentang tempat tinggal. Maka, beliau mengisyaratkan ke arah Syam. Mereka berdua kembali bertanya kepada baginda. [Dan] baginda mengisyaratkan ke arah Syam. Baginda bersabda:

عليكم بالشام فإنها صفوة بلاد الله يسكنها خيرته من خلقه ..

"Beradalah kalian di Syam. Sesungguhnya ia merupakan negeri pilihan Allah, dihuni oleh makhluk pilihan-Nya".

Pembebasan Al-Aqsa bermula dari pembebasan Syria, Mesir kemudian Jordan dan  Lebnon

Note: Bumi Syam meliputi Syria, Palestin, Jordan dan Lebanon. Syam merupakan benteng ummat Islam ketika berlakunya malhamah kubro [perang dahsyat akhir zaman].

Wallahu A'lam Bish Shawab
*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber facebook: Sunnah Defence League

No comments: