Wednesday, April 6, 2011

Hadis Tanda Akhir Zaman - Umat Islam Memusnahkan Orang-orang Yahudi

Bismillahirrahmanirrahim.
Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad  S.A.W. keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah,
Daripada Abu Hurairah ra, bahawasanya Rasulullah SAW bersabda maksudnya : "Tidaklah akan berlaku kiamat, sehingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi sehingga kaum Yahudi itu bersembunyi di sebalik batu dan pohon kayu, lalu batu dan pohon kayu itu berkata, "Hai orang Islam, inilah orang Yahudi ada dibelakang saya. Kemarilah! Dan bunuhlah ia!", kecuali pohon gharqad (semacam pohon yang berduri), kerana sesungguhnya pohon ini adalah dari pohon Yahudi (oleh sebab itu ia melindunginya)".
(Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

Keterangannya :
Hadis ini memberikan harapan yang sangat besar kepada kaum Muslimin dan menjanjikan kemenangan mereka dalam memerangi orang-orang Yahudi. Jadi walaupun orang-orang Yahudi merancang dan berusaha sedaya upaya untuk membunuh dan menyesatkan umat Islam, namum akhirnya kaum Yahudi akan binasa juga di dalam kepungan umat Islam. 

Kezaliman dan kebiadapan kaum Yahudi tidak ada tolok bandingnya di dunia. Mereka sanggup membunuh umat Islam tidak kira orang tua, wanita dan kanak-kanak. Mereka adalah bangsa yang tidak boleh dipercayai kerana sering menipu, mungkir janji dan hasad dengki yang menebal dalam sanubari mereka. Akan sampai satu masa nanti umat Yahudi akan dikalahkan oleh orang-orang Islam dalam keadaan paling hina.

Umat Islam akan membunuh dan menghapuskan semua kaum Yahudi yang ada di permukaan bumi ini dan umat Islam akan ditolong oleh makhluk-makhluk Allah yang lain, sehinggakan batu dan pohon kayu pun akan memberi pertolongan kepada mereka. 

Hadis ini sahih dan datangnya daripada Rasulullah S.A.W , yakinlah pasti peristiwa ini akan berlaku dan tunggulah janji Allah bahawa umat Islam akan berjaya dan menguasai muka bumi ini dan menewaskan Yahudi laknatullah.

No comments: