Sunday, December 2, 2012

Kupasan Buku : Dialog Dengan Jin Islam - Siri Kelapan

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah,
Dialog Muhammad Isa Daud dengan Mustafa (Jin islam)

MID   :  Bolehkah aku bertanya kepadamu tentang sesuatu yang sekarang sangat menganjal hatiku?

JI      :  Silakan.

MID   :  Apakah engkau mempunyai jin pendamping seperti kami, ataukah pendampingmu adalah makhluk yang lain. Atau kalian tidak mempunyai pendamping?

JI     :  Subhanallah, tentu saja saya mempunyai pendamping. Setiap jin mempunyai pendamping, seperti manusia. Apa yg berlaku kepada manusia berlaku kepada jin.

MID   :  Subhanallah, apakah engkau sekarang ini boleh melihat Abd Al-Hadi , jin pendampingku, dan apakah engkau juga boleh melihat jin pendampingmu?

JI      :  Sepertinya dirimu yang tidak dapat melihat jin pendampingmu, maka aku pun tidak dapat melihat jin pendampingku.

MID   :  Tetapi engkau jin dan dia pun jin pula?

JI     :  Subhanallah, memang benar, tetapi dia jin dari jenis lain. Pendamping-pendamping kami berasal dari kelompok lain yang disebut dengan Jin Merah, yang bentuknya lebih ringan dari kami. Kami tidak dapat melihatnya kecuali dalam satu keadaan saja. Yakni , ketika salah seorang di antara kami kesurupan atau minum air sihir.

MID   :  Sama seperti manusia?

JI       :  Ya. Kami juga mempunyai tukang-tukang sihir seperti manusia. Bahkan lebih jahat lagi. Pada kami berlaku hukum yang sama yang berlaku pada kamu semua, dengan satu perbezaan saja : Kalian tidak dapat melihat kami, kecuali dalam kondisi-kondisi yang merupakan pengecualian seperti saya sebutkan dulu. 

MID    :  Kalau begitu, jin boleh menampakkan diri dalam bentuk jin lain?

JI        :  Tentu saja, dan dan ia sering terjadi di dunia kami.

MID    :  Pernahkan engkau melihat hal seperti itu?

JI        :  YA, aku pernah mengalami peristiwa seperti yang di alami manusia. Aku cuba mengubatinya. Ternyata jin pendampingnya menampakkan diri dalam bentuk enam jin yang berbeza. Aku mengajak berbicara. Tiba-tiba dia menjawab dalam bahasa Urdu, yang lain dalam bahasa Arab, dan yang lain dalam bahasa yang lain pula. Kerana, penyembuhannya pun berbeza-beza.

MID   : Apakah jin-jin pendamping (Qarin) dapat melihatkan diri dalam bentuk manusia, baik sifat maupun penampilannya?

JI      :  Sebenarnya tidak. Sebab dia adalah jin. Akan tetapi dengan mudah, dan kerana sangat lama bergaul dengan orang itu, maka jin pendamping (Qarin) seperti itu  dapat dihadirkan oleh seseorang, untuk menampakkan diri dalam bentuk dirimu, meniru suaramu, lalu mengaku rohmu yang datang dari alam barzakh untuk memenuhi panggilan orang yang memanggilnya itu, dan menjawab pertanyaan-pertanyaanmu. Bahkan dia juga boleh meniru bentuk tulisanmu.

MID   :  Bagus. Saya yakin bahawa menghadirkan arwah adalah bohong semata-mata. Kelompok-kelompok spritual yang menggeluti persoalan ini, muncul dari pemiliran-pemiliran tentang kebangkitan roh yang sudah ada sejak dulu.

[Alam barzakh adalah alam pendahuluan menuju syurga atau neraka. Tentang itu Rasulullah SAW bersabda maksudnya, " Kubur, boleh jadi merupakan taman dari taman-taman syurga, dan boleh jadi pula merupakan lubang dari lubang-lubang neraka." (Hadis Riwayat Tirmidzi). 

Alam barzakh adalah alam ghaib yang manusia tidak mungkin melihatnya, dan tidak mungkin pula dimasuki kecuali oleh mimpi orang-orang soleh.]

MID   :  Bolehkah ku sampaikan kepadamu beberapa foto yang dimiliki oleh para spritualisme (tukang sihir) moden yang mereka namakan dengan menghadirkan arwah?

JI    :  Silakan

MID   :  Bagaimana pendapatmu tentang foto ini?

JI      :  Aku bersumpah dengan nama Allah Yang Maha Agung, ini adalah foto sejumlah jin yang menampakkan diri. Jelas jumlah mereka ada lima. Tetapi mereka berada dalam penampakan  diri dalam bentuk lain.

MID   : Yakinlah engkau, bahawa ini adalah jin?

JI      :  Mungkinkah ada jin yang tidak tahu tentang kaumnya sendiri dan tentang kemampuan-kemapuan mereka? Tetapi bagaimana manusia boleh mengambil gambarnya?

MID   :   Dengan kamera yang sangat cangih. Saatnya sudah hampir tiba wahai sahabatku. Manusia mula menguasai bumi, dan menganggap bahawa dengan ilmunya dia sanggup menyelesaikan segala sesuatu. Bagaimana pula dengan foto yang ini?

JI    :  Ini , sungguh foto jin perempuan yang menampakkan dirinya dalam bentuk lain. Sekali lagi saya bersumpah dengan nama Allah Yang Maha Agung, semua foto ini tak lain adalah foto-foto jin saat mereka menampakkan diri. Terhadap orang yang mendustakan Allah dan mengatakan bahawa foto-foto ini adalah foto beberapa roh, maka saya akan ungkapkan kebohongan mereka.

MID    :  Aku betul-betul yakin bahawa ini adalah jin. Tetapi, yang ku inginkan adalah boleh menyampaikan kepada dunia dalam bentuk pengakuan jin seperti mereka ini, bahawa apa yang mereka katakan itu bohong semata-mata.

JI    :  Semua perbicaraan yang di situ seorang jin mengatakan sebagai roh yang datang dari alam lain adalah bohong sebohong-bohongnya. Sebab kebohongan memang  mengalir dalam tubuh syaitan dan jin jahat sebagaimana oksigen mengalir dalam tubuh manusia. Kalau aku bukan Jin Islam, nescaya aku tidak akan menceritakan hal ini kepadamu. Bahkan syaitan-syaitan mempunyai kemampuan luar biasa untuk meyakinkan tentang kepalsuan agama-agama umat manusia dengan kejujuran mereka.

Orang-orang Kristian Mesir yang meyakini kemunculan Perawan Suci Maria, yang boleh mengubati orang-orang sakit. Aku bersumpah dengan nama Allah Yang Maha Agung, bahawa yang menampakkan diri sebagai Bunda Maria atau orang-orang suci itu adalah jin atau syaitan yang mengerti tentang ilmu kedoktoran.

MID    :  Tetapi bagaimana dengan pengubatan bedah yang berhasil mereka lakukan?

JI     :  Yang demikian itu, adalah mudah sekali bagi para jin doktor. Kami mempunyai jin-jin doktor yang lebih hebat dari doktor-doktor kalian. Meraka tersebar di seluruh penjuru yang dihuni oleh jin. Meraka berkepentingan dengan penyebaran agama Kristian yang, alhamdulillah, sudah ku tinggalkan, dan Allah memberi petunjuk kepadaku dengan masuk Islam.

[Masyarakat kita sering diperdayakan oleh bomoh-bomoh yang boleh bedah batin, hakikat sebenarnya itu adalah sihir dan permainan jin atau syaitan yang suka memperdayakan manusia]

Bahaya Sihir 

JI   :  Percayalah, bahawa orang yang melakukan sihir itu adalah kafir dan bahawasanya barangsiapa mengerjakannya, maka kafirlah dia. Penyihir, wahai sahabatku, mendatangkan syaitan dan jin dengan ucapan-ucapan yang seluruhnya kufur dan syirik, dan perbuatan yang boleh disebut perbuatan sangat kotor.

Sihir itu dilakukan dengan menggunakan perjanjian antara si tukang (bomoh) sihir dengan jin atau syaitan yang diminta pertolongan. Dalam perjanjian tersebut si tukang sihir (bomoh)  mengaku pemilikan jin atas dirinya. Jin itu boleh memerintahnya sesuka hatinya, dan orang itu harus melaksanakannya. Sebagai imbalannya, si Jin juga akan melakukan apa saja yang dikehendaki si tukang sihir (bomoh)

[Firman Allah SWT maksudnya, " Dan meraka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahawa , Sulaiman mengerjakan sihir) padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), padahal syaitan-syaitan itulah yang kafir (mengerjakan sihir)....."(Surah al-Baqarah ayat 102)

MID   :  Lantas, kalau si tukang sihir (bomoh) itu bermaksud membatalkan perjanjian itu?

JI       : Si Jin atau syaitan yang melakukan ikatan perjanjian dengannya bakal meyeksa dirinya dengan membuat kedua matanya buta, atau bahkan membunuhnya (dengan izin Allah). Kecuali jika si tukang sihir (bomoh) itu betul-betul bertaubat dan berpegang pada ajaran Allah Yang Maha Agung. Dengan itu, Allah SWT akan memberikan perlindungan kepadanya, jika taubatnya memang diterima.

Aku bersumpah dengan nama Allah Yang Maha Agung, bahawa terdapat tukang-tukang sihir perempuan yang diberi syarat oleh jin, bahawa jin tersebut mesti menyetubuhinya. Di antara tukang-tukang sihir perempuan seperti itu, ada satu yang kukenal. Syaitan yang membantu sihirnya mensyaratkan kepadanya bahawa wanita itu harus bersedia disetubuhinya setiap empat jam sekali.

Jin itu masuk ke dalam rahimnya, dan menyetubuhinya dari dalam. Kadang-kadang jin tersebut menampakkan diri dalam bentuk seorang laki-laki dan menyetubuhinya berulang kali, seperti manusia. Wanita tukang sihir itu juga merasakan kenikmatan dari hubungan itu, tetapi hubungan itu, sebagiaman yang telah aku katakan dulu , tidak boleh melahirkan anak.

Bersambung....

(Di petik daripada buku : Dialog Dengan Jin Islam - tulisan Muhammad Isa Daud)




No comments: